10-ти Март, 2025
Дойде отново времето да се обърнем към новото в модата. Казват, нищо различно. И е вярно. Само че прочитът на добре познатите от хилядолетия неща е друг, модерен, в синхрон с условията, в които живеем.
Това е тя - модата: вековечна и винаги млада. Затова я обичаме, следваме, търсим. При първия повей на южняка вече искаме да сме различни. Марките щедро са предложили за всеки вкус по нещо. Днес става дума за логоманията.
Колко е важна марката разбираме в момента, в който стигнем до своето първо притежание на марков продукт. Защо? Ние хората сме социални животни, търсим общуване, комуникация, представяне по адекватен начин в света, в който живеем.
Да притежаваме маркови продукти е важно за нас. Затова търсим, купуваме, с удоволствие носим маркови дрехи и аксесоари. От една страна те са указание за определено качество. Колкото по-добра е марката, толкова по-високо е качеството, по-интересни са дизайн и модна линия. Всяко нещо си има своята цена.
Ако искаме да сме в крак с времето си, ние трябва да притежаваме определени продукти, наложени умно и хитро в общественото пространство с добри маркетинг подходи и канали за общуване. Никога не бива да пропускаме важната подробност, че дрехите са най-първото указание за нашата личност.
От друга страна, чрез марката ние се приобщаваме към определено общество, ставаме съставна част от нещо голямо. Това дава увереност, носи спокойствие и удовлетвореност.
В динамиката на днешното време има бърза лента на аутобана на модата. Нарича се тренд. Всичко тук е на висока скорост. Докато се сдобием с култов артикул, вече има ново изкушение. Интернет прави света малък.
Ние следим любимите си герои ‘live’ и се опитваме да им подражаваме. Понякога сме нещастни, че не можем да притежаваме култови предмети, друг път сме щастливи, ако имаме възможността да се сдобием с лелеяни продукти. Дрехите не са само дрехи, те са преживяване.
Но това също не е достатъчно основание да търсим определени продукти. Освен за наше удоволствие, ние се позиционираме социално посредством вещите, които употребяваме. Затова е добре те да бъдат разпознаваеми и за околните. Как ставa това?
В дългата история на модата подходите са били различни: от привилегия да се носят определени цветове, материи, кожи, накити, до съвременните, известни на всички нас знаци, които правят бранда известен с някакъв специфичен знак. Наричаме го лого.
Модното лого има дълбоки корени. Терминът идва от гръцкото „логос“ „дума“, „разум“ или „план“. Древногръцката философия определя логото като божествения разум, заложен в космоса. Подобно на гръцкия опит да се въведе ред във вселената, логото на марката се опитва визуално да сигнализира за идентичността и ценностите на компанията.
Хилядолетие по-късно се появяват фамилните гербове. Те сигнализирали семейна идентичност и приемственост. Подобно на семейния герб, логото на марката символизира определена принадлежност.
Сега, вместо да използва собствени инициали върху любимо яке, носещият замества своята идентичност с тази на дизайнер-знаменитост. Модното лого е издигнато в статус символ. Модни марки успяват да поддържат разпознаваем бранд от десетилетия, символи, които са присъщи на самото им ДНК.
С логото идва и логоманията – тенденция, при която вместо име на марка, скрито в риза върху етикет, логото на модната къща вече се носи така, щото да се вижда.
Няма дълго да се чудите кой тръгва с логото на фирмата като идентификационен признак в най-ново време. Разбира се, гранд дамата на модата за всички времена - Коко Шанел. Тя неслучайно е призната за революционер в модата.
През 1925 г. Коко Шанел прави нещо, което за онова време е непознато и ново - поставя името си директно върху дрехите си. С две взаимосвързани „C“ ( на френски е „К“, каквито са първите букви на артистичния ѝ псевдоним) неповторимата дизайнерка създава една трайна емблема, която е разпознаваема по целия свят и до днес. Тя е указание за стил и непреходна елегантност.
През 80те години рапъри и хип-хоп изпълнители стават посланици на логоманията. Логото означава статус и пари, които вървят ръка за ръка.
През 90-те години на миналия век логоманията достига абсолютен връх. Както всички модни тенденции обаче, логото влиза и излиза от мода с течение на времето. От самото си създаване логоманията се покачва или намалява в тандем с икономическия климат на времето.
Скоро след срива на борсата от 2008 г. носенето на лого става по-дискретно. Минимализмът заменя публичната показност на марките.
В края на първото десетилетие на 21 век се появи отново максималистичната естетика. Тъй като уличният стил придоби по-голямо влияние през последните 10 години и когато носталгията по 90-те отново се събуди, логото се настанява навсякъде. И това беше времето, което ще наречем предкоронавирусна мода, когато индустрията живееше в своя златен век на брандирането.
Най-новите тенденции за 2022 година показват релаксиране на средата и оптимизъм в очакванията. Логоманията се събужда отново във всеки бранд.
Да погледнем трендовете за пролет-лято 2022 година.
Джеръми Скот, дизайнерът на Москино, който е американец и на висок глас заявява, че не говори италиански, но владее езикa на Москино, е създал колекция, вдъхновена от анимационните герои от детски филмчета и е наречена „Ladies Who Lunch“.
Свежи цветове, къси поли, ретро излъчване с носталгична нотка по 60те години. Логото на марката присъства навсякъде, върху коктейлни рокли за градинско парти, шорти, блузи – пълно тържество на логоманията.
Гучи с емблематичните “GG” преплетени инициали на марката също е заложил на логото си, което е добре познато в цял свят. От глава до пети в лого, това е посланието на дизайнера Алесандро Микеле.
Принтът на кафяви букви върху неутрален бежов фон правят дрехите универсални за всеки сезон. Отдавна логото на марката е признато за класика в модата.
Долче и Габана са може би брандът, който най-много се популяризира с логоманията през 90те години. Култовите колани на бранда бяха ‘must-have‘ за всеки модно ориентиран клиент. Днес фирмата се връща отново към това, което ѝ донесе голяма разпознаваемост - прочутото “DG”. Логото отново краси всякакви артикули, от чорапи, до сака.
Макс Мара е брандът на изисканата класика. Логото тук е дискретно, в красива монохромна картина на пастелни тонове, от които лъха класа и финес. Особено интересно е, че доста на брой инфлуенсъри, които са млади, се обръщат към марката, което видимо я освежава и подмладява.
Класическото М, с тежка като римска колона основа, звучи съвсем съвременно, като дава идея за устойчивост и дълготрайност, нещо, от което толкова силно имаме нужда в несигурните пандемични времена.
Moschino винаги ни е забавлявала с жизнерадостния си поглед към модата и това е причината марката да реши да разработи нова капсулна колекция, предназначена за нашите малки кученца.
Тя е резултат от сътрудничеството между Moschino и едни от най-добрите италиански производители, специализирани в „pet” пазара и съчетава креативността и цветовете на марката с функционалност, качество на материалите и удобство. Отразявайки своята емблематична, забавна и вълнуваща идентичност, марката предоставя логото си и върху любимците ни, достойни да носят модни елементи.
Нашият сайт използва "бисквитки", малки текстови файлове, съхранявани на вашето устройство, за да подобри потребителското изживяване. Тези файлове са безвредни и са от решаващо значение за поддържането на безпроблемна среда за пазаруване.
Използването на бисквитки от наша страна е в съответствие с чл. 4а от Закона за електронната търговия (ЗЕТ) и чл. 6, параграф 1, буква е) от ОРЗД.
Предпочитате да не използвате бисквитки?
Можете да се откажете, като настроите браузъра си да ви предупреждава за опити за съхранение на бисквитки. Отказът може да повлияе на функционалността на сайта.
Поверителността на личните Ви данни е наш приоритет, а удобството Ви при навигацията в сайта е наша цел.
Искаме да ви информираме за "строго необходимите" бисквитки, които са неразделна част от нашата платформа. С достъпа си до нашия сайт вие по същество приемате тези бисквитки, тъй като те са от основно значение за правилното функциониране на нашите услуги и са задължителни в нашите системи.
Тези основни бисквитки осигуряват сигурно и непрекъснато преживяване, като поддържат основни функции и запазват целостта на работата на нашата платформа.
SkyPrime Platform: Осигурява основните функционалности, с които взаимодействате пряко, като гарантира надеждно и ефективно пътуване на потребителите.
SkyPrime Analytics: Защитава стабилността на платформата, като следи показателите за производителност и анализира взаимодействията на потребителите с цел непрекъснато подобряване на качеството на услугите.
Тези "бисквитки" не проследяват лична информация и служат само за осигуряване на безпроблемно и сигурно онлайн изживяване. Поради съществената си роля те остават активни, за да поддържат отличната работа, която очаквате от нашата платформа.
Ограничаването на бисквитките може да намали функционалността на сайта. Използваме бисквитки като Google Analytics, за да разберем поведението на посетителите и да подобрим работата ви, без да улавяме лична информация.
Приемането на тези бисквитки ни помага да осигурим по-гладко и по-сигурно пътуване на потребителите.
Деактивирането на бисквитките може да повлияе на работата на уебсайта. За по-голяма яснота използваме незадължителни бисквитки:
AddThis social sharing: Позволява лесно споделяне на съдържание в социалните медии.
Remember me: Безопасно съхранява данните за вход за бъдещи посещения.
Те подобряват вашето преживяване, като осигуряват ефективна навигация и персонализирани взаимодействия.
Ограничаването на "бисквитките" може да попречи на оперативната ефективност на нашия уебсайт. Ние ценим прозрачността и искаме да ви информираме за някои незадължителни бисквитки, които влияят на вашето преживяване:
Facebook Ads: Адаптира рекламата въз основа на вашите предпочитания и взаимодействие.
Retargeting: Отново ангажира заинтересовани клиенти с подходящо съдържание.
Glami: Подобрява изживяването при пазаруване с персонализирано модно съдържание.
Тези "бисквитки" имат за цел да оптимизират вашето сърфиране и пазаруване, като предоставят съдържание, което отговаря на вашите предпочитания.